디자인툴/Blender

[Shader] Creating a hammered metal shader using Voronoi Texture node.

게으른버터 2021. 3. 12. 01:41
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[Shader] Creating a hammered metal shader using Voronoi Texture node.

 

 

Voronooi Texture Node는  Input노드로 

Texture coordinate노드로 노이즈가 조절되고, 없으면 디폴트 값으로 노이즈가 적용된다.

 

 

docs.blender.org/manual/en/latest/render/shader_nodes/textures/voronoi.html

 

Voronoi Texture Node — Blender Manual

Voronoi Texture Node The Voronoi Texture node evaluates a Worley Noise at the input texture coordinates. Inputs The inputs are dynamic, they become available if needed depending on the node properties. VectorTexture coordinate to evaluate the noise at; def

docs.blender.org

Voronooi Texture Node 블랜더 매뉴얼

power노드는 math노드안에 있다.

 

 

voronoi와 voronoi를 substract해주는걸 응용해서 animstyle water를 만들수도 있다,

 

 

www.youtube.com/watch?v=zZsfr5f273c

 

substract해주고 contrast를 줘서 대비값이 커지게

 

저거 형태는 사각형 plane에 empty axis를 축으로 simple deform을 준 것

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